Lähetysyksiköt
ET-RTM lähettää kuitti-, raportti- ja muut tiedot helposti autosta suoraan
sähköpostiisi GPRS-yhteyden avulla. Mikäli auto ei ole verkon yhteysalueella, RTM tallentaa
tulosteet ja lähettää ne heti kun auto palaa kuuluvuusalueelle. Ei enää paperien
vaivalloista kantamista autosta toimistoon.
ET-RTM toimii myös itsenäisenä yleislähettimenä; mikäli tarvitset projektiisi
ajoittaista tekstin siirtoa etäpisteeltä toimistoon, ET-RTM voi olla vastaus ongelmaasi.
Pulssijakajat
Mikäli ajoneuvolta kilometriä kohti tuleva pulssimäärä on liian suuri, voidaan mittarille
tulevaa pulssimäärää vähentää jakajalla. Saatavissa on neljällä, kahdeksalla ja kuudellatoista
jakavia jakajia.
Asennuskulma
Asennuskulma helpottaa mittarin asennusta mikäli ajoneuvon kojelaudasta ei löydy muutoin
sopivaa paikkaa. Asennuskulman voi asentaa esim. kojelaudan päälle tai ilmastointiritilän
väliin jolloin se tarjoaa tasaisen pinnan mittarin asennusta varten.
Anturit
Useimmista ajoneuvoista on nykyään saatavissa sähköinen matkapulssi, jolloin
perusmittauksiin ei välttämättä tarvita erillistä anturia. Mikäli ajoneuvon matkapulssia
ei ole saatavissa, tai sitä ei voi käyttää (ajoneuvon oma matkapulssi on usein epäluotettava
hitaissa nopeuksissa), voidaan ajoneuvoon asentaa erillinen anturi matkapulssin saamiseksi.
Magneettianturi ET-RD
Magneettia tunnistavaa ET-RD -anturia voidaan käyttää lähes kaikissa henkilöautoissa. Magneetit
asennetaan esim. jarrulevylle tai vetoakselille jolloin mittari saa pulssin magneetin ohittaessa
anturin.
Pulssin ottopaikan (vetoakselin, jarrulevyn tms) tulee olla kiinteässä yhteydessä vetopyöriin.
ET-RD anturin mitat ovat M10 x 36 mm (+15mm kaapelille)
|
|
Induktiivinen anturi ET-4G
Työkoneissa käytetään usein vetoakselille tai kardaanille asennettavaa, metallin tunnistavaa
induktiivista anturia. Anturi asennetaan lukemaan vetoakselilla metallinpalaa tai muuta soveltuvaa
uloketta kuten pultin päätä, jolloin mittari saa pulssin aina metallin ohittaessa anturin. Akselin
jolta pulssi otetaan on oltava kiinteässä yhteydessä vetopyöriin.
ET-4G-anturin mitat ovat M12, pituus 32 mm (+15 mm kaapelille). Tunnistusetäisyys on n. 2 - 3 mm.
|
|
Mekaaniset anturit
Useissa 80-luvun ja sitä vanhemmissa autoissa joissa ei ole sähköistä matkapulssia on mahdollista
käyttää nopeusmittarin taakse tai vaihdelaatikolle asennettavaa mekaanista anturia.
Joissain autoissa nopeusmittarille tuleva vaijeri on jatkettu moottoritilassa, jolloin anturin
asentaminen tähän jatkokseen on myös mahdollista. Vaijeri on mahdollista myös katkaista mikäli
anturille ei muutoin löydy sopivaa paikkaa.
Tarvittava anturin malli riippuu ajoneuvosta, joten mikäli tarvitset mekaanista anturia, ota
meihin yhteyttä saadaksesi lisätietoja.
|
|